1st reis verslag - Reisverslag uit Mpophomeni, Zuid-Afrika van Martin Dijk - WaarBenJij.nu 1st reis verslag - Reisverslag uit Mpophomeni, Zuid-Afrika van Martin Dijk - WaarBenJij.nu

1st reis verslag

Door: Martin van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Martin

17 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Mpophomeni

Hierbij het eerste reisverslag de eerste week was er een om nooit meer te vergeten, elke morgen tussen 04.00 uur en 04.30 uur vetrekken we uit het kamp om naar de wild dogs te zoeken er zitten er 15 in dit reservaat en ze moeten elke dag gespot worden of we moeten in ieder geval ongeveer weten waar ze zitten, daar er 2 honden zijn voorzien van een GPS tracker kunnen we wel een indicatie krijgen waar ze zitten maar soms zitten ze op een plek waar de begroeing te dik is en we ze niet kunnen zien.
Afgelopen donderdag zijn wij getuigen geweest bij het aanbrengen van GPS Trackers bij 6 Olifanten, dit is zeer zeldzaam en is pas de tweede keer in de afgelopen 10 jaar dat dit heeft plaatsgevonden, dus heel bijzonder en dat dit dan ook precies in onze 2 weken samen valt.
Verder zal er hier nog wel het een en ander gaan veranderen daar men heeft besloten om de Wild Dogs uit het reservaat te halen, men is hier afgelopen week mee begonnen en de honden zijn inmiddels gevangen en apart geplaatst in een Boma (stuk afgesloten omheind terrein) wij gaan nu iedere dag 2 keer naar de Boma om te kijken of ze er nog zijn en eventueel gegeraven gaten weer dicht te gooien en te voeren.
Helaas is dit heel vervelend maar we kunnen er helaas niets aan veranderen.
De overige tijd in de morgen brengen we door om de leeuwen en de olifanten te spotten echt heel vervelend allemaal.
Dit was het voor nu ik heb een paar minuten wifi tijd, weet nog niet wanneer de volgende keer zal zijn.
Groeten,
Martin

• 17 Oktober 2017 - 14:25

Bert En Adri:

Hoi Martin,
    Van je moeder reeds verhalen gehoord. Ze houdt ons prima op de hoogte. Nu is het leuk om dit eerste verslag te lezen. Lekker vroeg uit je mandje iedere dag!!!!
    We kunnen ons goed voorstellen, dat het een hele belevenis is. Nog een aantal weken te gaan moet een prima gevoel geven!
    Groet, Bert en Adri

• 17 Oktober 2017 - 15:11

Wil Van Dijk:

Leuk verslag en foto's. zoals je boven leest geef ik aan de familie door als je gebeld hebt. Groetjes ma

• 17 Oktober 2017 - 22:26

Marianne:

Ziet er heel mooi uit en wat tof om van zo dichtbij mee te maken!! Ik had die grote temperatuurverschillen toch niet verwacht ookal had je al muts en alles in moeten pakken. Geniet er naar van.

Groetjes,
    Marianne

• 18 Oktober 2017 - 12:06

Lisette:

Hoi Martin,
    Wat gaaf! Prachtige foto's!
    Heel bijzonder om zo'n machtig groot dier in het wild aan te kunnen raken.
    Have Fun!
    gr, Lisette