3de verslag - Reisverslag uit Mkuze Estate, Zuid-Afrika van Martin Dijk - WaarBenJij.nu 3de verslag - Reisverslag uit Mkuze Estate, Zuid-Afrika van Martin Dijk - WaarBenJij.nu

3de verslag

Door: Martin van Dijk

Blijf op de hoogte en volg Martin

31 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Mkuze Estate

Hallo allemaal hier weer een nieuw kort verslag we hebben 10 minuten wifi dus moet nog door tikken. ik ben sinds vorige week maandag in Mkuze een park midden tussen de bergen en wat meer open gebieden waardoor ze hier ook de cheetah hebben welke al diverse malen in de verte hebben gezien. Dit park is omgeven door heel veel kleine dorpen waarvan de locale bevolking heel arm is waardoor er ook heel veel stroper actief zijn, dit betekend ook dat er veel dieren gewond zijn doordat ze in een val zijn gelopen en de gevolgen zijn niet te overzien, de afgelopen 2,5 dag zijn we op zoek geweest naar een leeuw die in een val was gelopen en niet meer kan jagen dit betekend als ze niet geholpen kan worden zij ten dode is opgeschreven, uiteindelijk hebben we haar gisteravond gevonden en kunnen verdoven waarna de val kon worden verweiderd, en dan blijkt dat beina haar hele poot is verbreizeld, ze is nog wel behandeld maar het is nog onzeker of ze nog wel terug geplaatst kan worden. De komende week ligt ons visier op het vinden van de honden en op een cheetah met 2 kleintjes waarschijnlijk heeft 1 al een een val aan haar poten. Verder is het hier de afgelopen dagen behoorlijk koud geweest. en begint het nu weer lekker wawrm te worden.
Dit is het voor nu.
Groet.
Martin

• 31 Oktober 2017 - 11:26

Lisette:

Wat treurig om te lezen, en vreselijk voor jou om te zien. Triest dat mensen daar zo arm zijn dat zij een dier dat aandoen.

• 31 Oktober 2017 - 11:50

Wil Van Dijk:

Hoi Martin, fijn weer iets te horen/lezen.
    Ja jullie zijn er voor de dieren, maar als de plaatselijke bevolking niets te eten heeft, dan is het ook logisch, dat ze proberen de dieren te vangen, maar als die dan met een val aan hun poten moeten lopen, dan is dat ook niet te doen.
    Nou de helft zit er op, nog 3 weken te gaan. Geniet van je laatste 3 weken, met hopelijk nog goed warm weer.
    Groetjes Ma.

• 31 Oktober 2017 - 12:51

Bert En Adri:

Hoi Martin,
    Zo eindelijk weer 10 minuten tijd om te schrijven. Dat is weer eens iets anders, dan 24 uur per dag bereikbaarheid hebben of bereikbaar zijn. Wat een verhaal, wat een leed voor mens en dier. Zo zit de wereld in elkaar. Dit zijn andere belevenissen dan het vorige park. Nog een weekje te gaan en dan op naar het volgende park. Daarna komt het einde in zicht. Je komt dan echter wel terug in het kikkerlandje met een geweldige ervaring.
    Groetjes,
    Bert en Adri